دیگچه مشهدی

دسر دیگچه مشهدی خوشمزه و مورد علاقه خانواده شماست همانند شیر برنج تهیه میشود و برای افطار در ماه رمضان مناسب است دسر دیگچه را به شکل لوزی برش داده و سرو نمائید.

2 ساعت 40 دقیقه
8 نفر
260 کالری
مواد لازم برای 8 نفر
آماده‌سازی 10 دقیقه
پخت 1 ساعت 30 دقیقه
کل زمان 2 ساعت 40 دقیقه
طرز تهیه و دستور پخت
  1. برای تهیه دسر دیگچه مشهدی برنج را شسته و به مدت یک ساعت خیس کنید. برنج را بگذارید خوب بپزد می توانید از برنج خورد که مخصوص آش است استفاده کنید. وقتی آب برنج تبخیر شد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به خورد برنج برود.

  2. به ترتیب شکر را اضافه کرده و هم بزنید و سپس هل را اضافه کنید باید آنقدر مواد بجوشد تا سفت شود در آخر گلاب و بعد از چند دقیقه کره را اضافه کنید.

  3. دیگچه مشهدی آماده برای دم کردن است. وقتی دسر دیگچه به این مرحله رسید زعفران دم کرده را در گوشه ای از قابلمه بریزید و هم بزنید تا نیمی از آن زرد رنگ شود.

  4. دسر دیگچه را مثل برنج به مدت نیم ساعت دم کنید توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد. بعد در قابلمه را برداشته بگذارید تا خوب خنک شود و بعد در دیس دسر دیگچه مشهدی بر گردانید و با خلال پسته و زعفران برای سرو تزیین نمائید.
    برای برگرداندن دسر دیگچه قابلمه پخت باید نچسب باشد.

  5. میتوانید از قالب مخصوص دسر استفاده کنید باید ته قالب را کمی با کره چرب کنید بعد از خنک شدن به راحتی از قابلمه و یا قالب جدا می شود.

  6. اگر شیر بیشتر باشد بهتر است چون در آخرکمی به صورت ژله ای و لرزان در می آید.

آشپزی غذای سنتی
(4 ستاره از 650 رای)