کوفته تبریزی

کوفته تبریزی یک غذای کاملا ایرانی و توسط آشپزهای شهر تبریز بسیار خوشمزه و در اندازه بزرگ تهیه میشود کوفته تبریزی را به عنوان غذای اصلی برای مهمان سرو نمائید.

1 ساعت 15 دقیقه
5 نفر
950 کالری
مواد لازم برای 5 نفر
آماده‌سازی 30 دقیقه
پخت 45 دقیقه
کل زمان 1 ساعت 15 دقیقه
طرز تهیه و دستور پخت
  1. برای آماده کردن مواد کوفته تبریزی ابتدا لپه را با کمی آب پخته و بگذارید آبش کشیده شود و سپس لپه پخته شده را چرخ کنید برنج را جداگانه با کمی آب بپزید می توانید در برنج کمی هم زعفران بریزید تا خوش رنگ شود بعد گوشت چرخ کرده و لپه چرخ کرده و برنج پخته شده و پیاز رنده شده را خوب با دست مخلوط کنید مقداری آرد نخود چی، نمک و ادویه (زردچوبه و ادویه گوشت) به آن اضافه کرده ۲ عدد تخم مرغ خام داخل خمیر بریزید و تره و مرزه را اضافه نمائبد همه مواد را با هم مخلوط کنید اگر خمیر کوفته تبریزی به دست می چسبد، دستتان را به آب زده و خمیر را آنقدر چنگ بزنید تا دیگر به دست نچسبد.

  2. پس از آماده شدن خمیر، به اندازه یک هشتم از خمیر کوفته را برداشته درونش را کمی گود کنید با گردو، پیاز داغ، آلو و زرشک و یک چهارم تخم مرغ آب پز پر کنید مقداری خمیر روی آن گذاشته و کوفته تبریزی را با دو دست به صورت گرد در آورید مواد داخل باید کاملا با خمیر کوفته پوشیده شود. با این خمیر می توانید ۵ کوفته تبریزی درست کنید.

  3. در یک دیگچه کمی روغن ریخته و بگذارید داغ شود سپس دو طرف کوفته را سرخ کنید حال پیاز داغ، رب گوجه فرنگی و زعفران را درون دیگچه ریخته کمی تفت دهید کوفته تبریزی های سرخ شده را داخل دیگچه گذاشته روی آن آب ریخته و بگذارید با شعله کم به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

  4. کوفته تبریزی آماده است با نان و سبزی خوردن سرو نمائید. نوش جان

آشپزی غذای سنتی
(4 ستاره از 158 رای)