پای گوشت

پای گوشت یک غذای اصلی خوشمزه و کامل است و آسان تهیه میشود خمیر پای گوشت هم راحت تهیه می کنید این خمیر ورز دادن نیاز ندارد.

9 ساعت 45 دقیقه
10 نفر
636 کالری
مواد لازم برای 10 نفر
آماده‌سازی 15 دقیقه
پخت 2 ساعت 30 دقیقه
کل زمان 9 ساعت 45 دقیقه
طرز تهیه و دستور پخت

تهیه خمیر پای گوشت

روغن جامد, آب ولرم, آب لیمو, نمک و تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آرد را الک کنید و کم کم به مواد بالا اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاید. حال روی خمیر پای گوشت را بپوشانید و برای ۱ ساعت بگذارید تا ور بیاید. بعد برای ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا روغن خمیر ببندد.

تهیه مواد میانی پای گوشت

  1. پیاز را خرد کنید و به همراه گوشت چرخ کرده, تفت دهید. وقتی گوشت کمی تفت خورد, فلفل دلمه و قارچ را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت حسابی تفت بخورد. حالا رب را اضافه کنید و کمی سرخ کنید. نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

  2. برای مواد میانی پای گوشت, بسته به سلیقه میتوانید نخود فرنگی و ذرت هم اضافه کنید.

  3. حال خمیر پای گوشت را با وردنه روی یک سطح آرد پاشی شده به قطر چند میلی متر باز کنید. سپس خمیر را در قالب پای گوشت بندازید و از چند جا آن را با چنگال سوراخ کنید. سپس مواد را روی خمیر بریزید و لایه بعدی خمیر را روی آن پهن کنید. لبه های خمیر را به هم بچسبونید و روی خمیر را هم با چنگال از چند جا سوراخ کنید و بعد روی خمیر را از ترکیب زرده تخم مرغ و زعفران بمالید و در فر که از قبل با دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد پای گوشت آماده است آن را در دیس سرو کنید.

آشپزی خارجی
(5 ستاره از 232 رای)