نان پنجره ای

نان پنجره ای یک شیرینی لذیذ و سبک است نان پنجره ای سریع و آسان تهیه میشود و برای دسر مهمانان شما مناسب است. سعی کنید پس از سرخ شدن روغن اضافی شیرینی را بگیرید.

45 دقیقه
8 نفر
300 کالری
مواد لازم برای 8 نفر
آماده‌سازی 15 دقیقه
پخت 30 دقیقه
کل زمان 45 دقیقه
طرز تهیه و دستور پخت
  1. برای پخت نان پنجره ای ابتدا باید آرد، نشاسته و آرد برنج را با شیر و گلاب مخلوط کرده و تخم مرغ ها را یکی، یکی به آن اضافه کنید و مرتب به هم بزنید تا خمیر یک دست و نرمی به دست آید. در صورتی که خمیر نان پنجره ای کمی سفت بود، کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید.

  2. روغن را در ظرف دیگر ریخته و داغ کنید قالب نان پنجره ای را در روغن داغ قرار دهید(روغن باید تمامی سرقالب را بگیرد). سپس آن را در مایع خمیری بزنید، طوری که خمیر نان پنجره ای به اندازه ۲ میلی متر از سر قالب بیرون باشد. بعد قالب را یک لحظه در روغن داغ نگه دارید. وقتی که خودش را کمی گرفت با یک تکان نان پنجره ای در روغن رها می شود. وقتی سرخ و طلایی رنگ شد، آن را بر گردانید تا آن طرف نان هم کمی سرخ شود. سپس آن را با کفگیر بر  دارید تا روغن اضافی آن خارج شود.

  3. خمیر نان پنجره ای را گاهی به هم بزنید تا یک دست باشد از تمامی مواد به این صورت نان پنجره ای تهیه کرده و پس از خنک شدن شیرینی ها پودر شکر را با الک روی آنها بپاشید. سپس با کمی پودر پسته سطح شیرینی ها را تزئین کنید و با چای به عنوان عصرانه سرو کنید.

دسر
(5 ستاره از 240 رای)