کیک پای سیب

کیک پای سیب از شیرینی های مورد علاقه و با طعم دارچین لذیذ است پای سیب را برای دسر مهمانی هایتان و یا به عنوان عصرانه برای خانواده تهیه و با چای سرو کنید.

1 ساعت 45 دقیقه
8 نفر
400 کالری
مواد لازم برای 8 نفر
آماده‌سازی 30 دقیقه
پخت 45 دقیقه
کل زمان 1 ساعت 45 دقیقه
طرز تهیه و دستور پخت
  1. برای تهیه کیک پای سیب ابتدا آرد، کره و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید.

  2. کره و آرد را با نوک انگشتان خود بمالید تا زمانی که مخلوط شبیه پودرهای سوخاری شود، و خوب ورز دهید، نگذارید خمیر گرم شود.

  3. آب سرد را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که خمیر به هم بچسبد، اگر مخلوط بیش از حد خشک است یک قاشق چای خوری آب سرد دیگر اضافه کنید.

  4. خمیر را در نایلون بسته بندی گذاشته و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید بماند.

  5. بعد از اینکه خمیر را از یخچال خارج کردید، روی سطحی صاف کمی آرد بریزید. خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و نیمی از آن را به صورت گلوله‌ای درآورده و به وسیله وردنه روی سطح آردی باز کنید. سعی کنید لبه‌های خمیرتان نازک باشد.

  6. خمیر را به صورت گرد باز کنید و در قالب مخصوص پای، پهن کنید و لبه‌های قالب را توسط خمیر بپوشانید و سپس قالب را کنار بگذارید.

  7. هسته و پوست سیب را پاک کنید و ریز خرد کنید به اندازه ۶ فنجان سیب شود.

  8. شکر و دارچین را مخلوط کنید. مقدار شکر مورد استفاده بستگی دارد که چقدر سیب ترش باشد.

  9. سیب را در روی خمیر پهن شده پای سیب بریزید. روی سیب ها را شکر و دارچین بپاشید. لایه بالایی را با تکه های کوچک کره بپوشانید. سپس نیم دیگری از خمیر را که کنار گذاشته بودید، مانند قبل روی سطح آغشته به آرد باز کنید و پس از اینکه به صورت یکنواخت و گرد درآمد، روی مخلوط سیب و شکر و دارچین قرار دهید.

  10. کیک پای سیب را در فر با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بپزد، و سپس درجه حرارت فر را به ۱۷۵ درجه سانتیگراد کاهش دهید. و برای مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه دیگر بگذارید بپزد. کیک پای سیب آماده است آن را  گرم یا سرد سرو نمائید.

دسر
(4 ستاره از 261 رای)